EmmaHansson

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Ju mer man drar i den, ju vitare och hårdare blir den!

Av Emma Hansson - 27 november 2010 20:56

Japp. Idag har jag städat mitt rum. Sedan vid tretiden åkte mamma och jag till Kalmar slott. vi hittade whiskey-korv, brända mandlar, 6 påsar med fudge i olika smaker, brödlimpa (asgod), Kaffemarsipan med choklad över (marsipancigarr) och två korvhållare eller vad de heter. Äh  skitsamma, hahah. Juste, när vi stod och kollade på en kille som gjorde polkagrisar så sa mamma en rolig grej som kunde misstolkas, hahaha. Vi stod där och trängdes bland allt folk för att se hur man gjorde polkagrisar. Det låg en gul genomskinlig deg/smet på en varm spis eller vad det var, och sedan drog han i smegen/degen. Och helt plötsligt så blev den bara vitare och vitare, och då sa mamma " jahaa, så ju mer och mer man drar i den så blir den bara vitare och vitare och hådare?" hahah,då började jag skratta, för jag tänkte på något annat när hon sa de. Hahaah, och då började fler skratta. Haha.

Och vet ni en grej? Jag hatar pensionärer som tror att de kan knuffas och trängas bara för att de är gammla. Men det kan ni inte! Nejnej. Ni är inte bättre och så bara för att ni är gammla. Ni är ju för fasen lika mycket värda. Det var asmånga som knuffades och så där, jag blir förbannad, men ville inte säga något eller svära som jag brukar göra när jag är arg. Jag ville vara lite snäll och lådsas att jag inte brydde mig.

Iaf så kom vi hem vid halv sex någon gång. Vi var inte så jättehungriga, för vi tryckte ju i oss massa godsaker där på marknaden.


Jag kom på att jag skulle plugga till svenskan, men de orkar jag inte nu. Jag får ta och göra de i morgon.


 
 
Anna

Anna

28 november 2010 11:27

HAHAHAH :D ni är så jädra sköna alltså! Skummisar!

Jag tycker förresten att Gompada behöver lite skratt åt alla klantigheter, LIVE! Så när du får tid och lust så kan du messa. Jag ska försöka titta på mobilen ibland ;) för man kan ju alltid hoppas!

http://annasjogren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hansson - 8 april 2011 18:29

Jag har tröttnat lite på bloggplatsen, så jag har bytt till devote ist. Ska se om den sidan är bättre. Men jag kommer ju såklart ha den här bloggen kvar, men kanske inte blogga på den.  Här kommer min nuvarande blogg eller vad man säger --> http...

Av Emma Hansson - 8 april 2011 09:57


Tjotjo! Nu sitter jag här i skolan, ska snart ha datorkunskap. Sedan har jag bara en lektion kvar, och det är matte. I kväll ska jag kolla på talang och äta popcorn, jaaaaa. I helgen måste jag plugga på matte + skriva om en tv-kanal. Jag ska skri...

Av Emma Hansson - 7 april 2011 09:32

God morgon god morgon! Idag har jag haft sovmorgon, kunde sovit längre, men ne, ville vara lite mer pigg när jag kommer till skolan. Skulle åka buss egentligen, men pappa sa nyss att han kunde köra, så jag kan bara sitta och vila lite i en timme. S...

Av Emma Hansson - 6 april 2011 19:53

   

Av Emma Hansson - 6 april 2011 18:12

           

Presentation


Jag heter Emma Hansson och älskar att fota och redigera mina bilder.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Klocka

Kalmar


Ovido - Quiz & Flashcards