EmmaHansson

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Emma Hansson - 12 november 2010 22:23

Jag tänkte skriva lite om Yin och Yang. Hittade en bok här hemma om Astrologi. Boken heter " Astrologoi - en väg till inre harmoni2 och är skriven av " Anna Granberg". Jag hittade en sida om Yin och Yang då. Så jaa hehe. Om ni vill veta lite om de så kan ni läsa detta. (jag skriver av texten så ni vet" Höhö.

 

Boken ser ut såhär, och är tagen från google:  

 

 

- Yin och Yang -

 

Zodiaktecknens egenskaper och psykologiska kvaliteter bestäms delvis av de sju grundprinciperna, det vill säga de fyra elementen och de tre tillstånden, men också av polariteterna yin och yang.

Varannat tecken i zodiaken, men början i väduren, tillhör den maskulina yang-energin. De övriga sex tecknen, med början i Oxen, tillhör den feminina yin-energin. yang-tecknen kallas "positiva" och förknippas med aktivitet, intiativ och handling medan yin-tecknen kallas "negativa" och sammankopplas med passivitet, introspektion och lyrhördhet.

Det ligger ingen värdering i de båda begreppen. På samma sätt som magneten måste ha både en plus- och en minuspol för att fungera, behövs både yin- och yang-energin i personligheten för att skapa balans.

 

TecknenElementTillståndPolaritet
VädurenEldKardinalYang
OxenJordFastYin
TvillingarnaLuftFöränderligYang
KräftanVattenKardinalYin
LejonetEldFastYang
JungfrunJordFöränderligYin
VågenLuftKardinalYang
Skorpionen

Vatten

FastYin
SkyttenEldFöränderligYang
StenbockenJordKardinalYin
VattumannenLuftFastYang
FiskarnaVattenFöränderligYin

 

Yin-yangsymbolen representerar polaritet, det kosmiska, dudaliska systemet. Den ljusa färgen i cirkeln utgörs av Yang och den mörka motsvarars av yin. tillsammans bildar dessa motsatt riktade krafter en harmonisk helhet.

Av Emma Hansson - 12 november 2010 18:52


Faaaaan! Asså gud! Fick reda på att vi ska vara i simhallen på idrotten på måndag! Jag vill verkligen inte. Jag tycker det är jättehemskt. Asså jag kan simma. Asså jag längtar INTE till måndag nu. fyfasen. Näee jag vill inte, men måste. Gud, vill bara gråta!   

Av Emma Hansson - 12 november 2010 15:55


Nu har jag gjort en header till min lilla Emma. Jag blev jättenöjd, och fiint blev de.

Kika in i hennes blogg. Hon skriver mycket vettiga saker.

 

Hennes länk till bloggen:  http://emmaanderzzon.bloggplatsen.se/

 

 Såhär såg hennes header ut förut:

  


Och nu såhär: 

 

  

Av Emma Hansson - 12 november 2010 13:07


Hejsannnn!

Idag hade jag bara utvecklingssamtal vid 11.40 Fick sovmorgon och sedan åkte mamma och jag på de och sedan så är man ledig. Sjukt skönt juh!

Igår var det Rugby. Kagg mot Stagg. Jag vet ej vilka som vann. Men jag hoppas på Kagg!!

 i moegon är det gymnasiemässa, så vi böhöver bara gå dit en stund och sedan gå hem. Få ingen lång sovmorgon. Ska vara där typ 10:00 eller något.

 

Jag ville ut och fota idag, men det regnar ute, och vill ej att min kamera ska bli blöt. jag orkar inte ha ett paraply med mig ut heller, förstör ju ljuset, hehe.

 

Jag vet inte vad jag ska göra nu, men om en timme så ska jag ut med hunden. Jooo, jag lekte kurragömma med min hund innan. Det är skitkul. hahaha, jag gömde mig bakom toalettdörren, och inne i toaletten så var lampan tänd, aa och så visslade jag på honom och så, hahaah och han gick runt och runt inne i toaletten och letade efter mig. Askul, och jag stod utanför och slrattade, och sedan hittade han mig. Han blev jätteglad och rörde lit epå svansen, hihi.

 

Jag la mig bakom sängen också, och så bankade jag under sängen, för jag trodde han skulle gå under där och leta, men när jag vände huvudet så stod han 10 cm från mitt ansikte, jag blev skiträdd. hahaha, och sedan började han slicka mig i ansikten, hihi, gulligt ju.

 

Nae jag hoppas att det blir finare väder för jag vill fota!.

Ha det gött alla!

Presentation


Jag heter Emma Hansson och älskar att fota och redigera mina bilder.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Klocka

Kalmar


Ovido - Quiz & Flashcards