EmmaHansson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma Hansson - 15 oktober 2010 17:59


Här kommer videoklippet från ljudlektionen från i måndags. Asså jag blev inte nöjd med redigeringen. Jag fick panik. Blev inte som jag hade tänkt mig, menmen. Och när jag skulle redigera i ett annat program  och ändra rösten pipig, så kom det upp en text i mitten av bilden i en minut, askitstörigt.


Av Emma Hansson - 15 oktober 2010 16:00

Hejsanhejsan!

Det gick bra att vara barnvakt i går. Busade lite med dem och så.

Men nu har jag fått lite hosta och ont i huvudet. Men det kan nog inte bero på dem hehe. Men iaf.

 

Idag ska jag ta det lugnt och sedan plugga lite m.m

 

Jag gjorde ett test innan, om vilken chokladkod man hade. Och om 3 st får ungefär samma som jag så vinner man 3 st chokladkakor från marabou tror jag. Så gör testet och se om ni får ungefär samma som jag. 

Eller, de tre som är mest lik mig vinner de tre chokladerna man blev i testet.

 Klicka på --->http://marabou.se/chokladkoden/

 

Min kod är http://www.marabou.se/chokladkoden/?code=MPB07037

 

Jaop. hoppas man vinner lite choklad.

Av Emma Hansson - 14 oktober 2010 16:55


Schallåå!

Idag har det varit en vanlig dag, 3 lektioner. SH,SV, matte.

Slutade vid två. sköönt juh. Aja, om ca 15 min så cyklar jag ner till mina 3 småkusiner och vara barnvakt i 3 timmar. Till halv nio då. Jag kommer vara död sedan när jag kommer hem. Hehe. Men det kommer nog gå bra.

 

I morgon är det fredag, så jäkla sköönt. Slutar vid två då med. Jag måste verkligen plugga p samhällsprovet i morgon. I helgen hinner jag inte, ska till Ebba och ha tjejkväll och kolla på skräckfilmer. Vi kommer bli nga st tjejer. Längtaaar. Bilder kommer nog.

Juste filmerna från i tisdags kommer dem med. Han inte hunnit fixa dem än, hihi. Ska försöka med de i morgon.

 

Nu ska jag fixa mig lite och sedan drar jag iväg, ha de gött!

 

 

 

Av Emma Hansson - 13 oktober 2010 16:59


God eftermiddag! Hehe

Har inte hunnit fixa med filmerna från ljudlektionen än, för jag har en massa läxor.

Fick reda på att vi har prov i samhällskunska nästa torsdag. Jag kan ju ingenting. Jag hatar verkligen samhällskunskap, skittråkigt, och när det är trågigt så orkar man ju inte plugga, men man måste ju de för att få betyg.

 

Så nu idag då så måste jag plugga SH och lite matte, för vi ska ha matteläxa någon dag. Vi fick inte reda på de, eller vår lärare ville inte säga när vi har de och vad vi har för kapitel i matten tror jag. Eller jag tror det var alla kapitel vi har jobbat med. Shiiiit. heheh. Paniiik!

 

I morgon så ska jag passa mina småkusiner i 3 timmar, kuligt.

 

Jaopp, nu måste jag gå och pluggaaaaa!   

Av Emma Hansson - 11 oktober 2010 20:36


Hehe jag skojade bara lite i det förra inlägget att filmen kommer idag, men den kommer i morgon. Har inte tid att fixa med den nu, hihi.

 

Ska plugga och kolla på TV. Byebye

Av Emma Hansson - 11 oktober 2010 19:17

Juste, jag glömde säga en sak som var rolig idag med. Det var på engelskan.

Vi var i smågrupper, tre och tre, jag var med Ebba och Jessika. Vi gjrde lite lekar.

Det första vi gjorde var att vi fick en lapp som det stod något på som man skulle berätta. Jag fick "my friend" då skulle jag berätta en kompis. Ebba fick om barndommen och jessika om landet eller var de va, hehe.

 

Och den andra saken var att vi skulle komma på en grej att skriva på en lapp och sedan skulle vi ge den till en person i gruppen, och seskulle sätta den i pannan. Och den personen som hade lappen i pannan skulle fråga den personen som skrev lappen saker på engelska. haha. Vi valde temat "tecknat"

 

Haha jag gav en lapp till Ebba som det stog långben på och så skrev jag "long legg" på den lappen hahahaha. Jag kom inte på vad han hette, haha "long legg".

och så skrev Ebba på en lapp som hon gav till jessika "micke mus" hihi gulligt. Och Jessika gav mig en med "långben" hahah. och när jag skulle fråga Jessika saker så ffrågade jag om det var "longbone" hahaahah fy fasen vad kul. Hur dålig är man igentligen. Haha. kulkul lektion de med.


Av Emma Hansson - 11 oktober 2010 19:05


Tjabba tjena mittbena!

 

Idag är det måndag då så alla vet.

Har varit en vanlig skoldag med mycket skratt.

På idrotten hade vi några test som man ska göra från ettan till trean, en gång per termin typ. Det var typ sit ups,armhävning,90grader vinkel m.m jobbigt, haha.

Jag hatar idrott. Iaf i skolan. aja. hehe.

 

Det roliga idag var ljudlektionen, haha. Vi fick spela in radioteatern idag. Asså jag och Ebba skulle stöna i micken, haha, men vi skrattade mest. Vi fick till lite stön. Haha vår lärare sa att man skulle leva sig in i rollen när man pratade,aa så om man ska ha sex måste man stå och jucka fram och tillbaka då? hahaha måste se rätt löjligt ut. det är fönster ut till en annan sal, och de på den andra sidan fattar ju inte vad man säger, och så börjar man jucka i luften. haha fasen vad kul det skulle vara. hhahaha.

Om ni inte fattar vad det är för teater så får ni rulla ner på sidan och läsa de äldre inläggen.

 

Jag filmade lite och tog kort med min lilla kamera, så dem kommer i inlägget över. hhaha.

 

När jag kom hem så åte jag då, och efter de så gick mamma och jag en runda på 40 min ute i skogen i rask takt, mycket stolt.

 

Ha det bra. Ebbas blogg ---->http://palomadasilva.blogg.se/

Av Emma Hansson - 10 oktober 2010 20:43

Här är lite bilder på mig från idag, haha. Hade lite tråkigt så fotade mig själv lite.



           

Presentation


Jag heter Emma Hansson och älskar att fota och redigera mina bilder.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Klocka

Kalmar


Ovido - Quiz & Flashcards