EmmaHansson

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Emma Hansson - 21 mars 2010 18:10


Glömde säga att Anna inte kom i gårkväll för hon mådde inte så bra.

Och så orkade jag inte åka och kolla på när Nean drillade idag. ( Sorry Nean, jag får göra de en annan gång).

 

Idag har jag inte gjort något heller. Jag har bara tagit det lugnt.

Jag vill ha Påsklov nu! Och sommarlov!



Av Emma Hansson - 21 mars 2010 17:23


Hejsan svejsan!

 

Igår gjorde jag inte så mycket.

Var ute och fotade lite och sen typ hade jag tråkigt.

På kvällen bakade jag en typ nyttigare kladdkaka.

Fast jag tycker inte den blev så god.

Och degen var inte lika god som den "onyttiga".Haha.

Jag är ju en "slickmänniska" hahah. Men jag måste

alltid smaka på degen efter att någon har bakat om jag är med eller så. haha. Jag bara måste. Och kladdkakssmet är ju för gott.

Eller chokladmuffinssmet. mmmmmuuummmss.!

 

 

 

 

Vilken deg/smet tycker ni är godast?

 

( Komentera, jag vill veta) Och ge min gärna goda recept på

kakor eller något annat!

 

 

 

 

Här kommer receptet om ni vill pröva:

 

  • 3 ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 250 g kesella
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 2  1/2 dl strösocker
  • 2 krm salt
  • 3/4 kakao
  • 2 tsk vaniljsocker
  • Rivet skal av en lime

 

Gör så här:

 

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och

socker pösigt. Blanda mjöl, bakpulver, kakao,

vaniljsocker och salt i en bunke. Vänd ner det i äggsmeten tillsammans med kesella och limeskal. Häll smeten i en

smord, bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 25 min. Låt kakan kallna.

Pudra över lite florsocker och granera med skivad lime.

 

 

 

 

Så här blev min kladdkaka: haha men jag tog inte florsocker på.

 

  

Presentation


Jag heter Emma Hansson och älskar att fota och redigera mina bilder.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Klocka

Kalmar


Ovido - Quiz & Flashcards